یکی از مهمترین جنبه های برنامه ریزی یک سفر ، رزرو هتل است. فرقی نمیکند که در حال برنامه ریزی یک تعطیلات دو هفته ای باشید، یا یک استراحت چند روزه در آخر هفته و یا یک سفر طولانی مدت، در هر حال همیشه به محلی برای اقامت نیاز دارید. 

طی چند سال گذشته، وب سایت های ارائه دهنده خدمات آنلاین رزرو هتل بسیاری شکل گرفته اند که در سطح جهانی از معروف ترین آنها میتوان به Booking و Agoda اشاره کرد. اگرچه میتوان گفت که این روزها رزرو هتل از طریق اینترنت بسیار آسان شده ، اما از سوی دیگر، در بعضی مواقع انتخاب یک هتل خوب و مناسب در میان صدها و هزاران گزینه پیشنهادی می تواند گیج کننده باشد.

به همین خاطر ما تمام اطلاعات و نکاتی را که ممکن است افراد هنگام رزرو هتل در نظر بگیرند کنار هم قرار داده و از میان آنها 6 نکته کلیدی را بدست آورده ایم که به شما در انتخاب و رزرو یک هتل مناسب و ایده آل برای گذراندن تعطیلات تان کمک بسیاری می کند. این نکته های کلیدی غالبا به برنامه های تخفیفاتی ویژه، توافقات هتل ها و بیش از همه، مکان و زمان رزرو هتل مربوط می شوند. 

نکته اول – در انتخاب زمان سفر انعطاف پذیر باشید

Bungalow at the Mali Resort on Koh Lipe, Thailand.jpg

برای پیدا کردن هتل های ارزان قیمت، انتخاب زمان سفر و اقامت شما بسیار کمک کننده است. به خصوص در مورد استراحت های دو سه روزه و کوتاه، معمولا هتل ها اتاق های خود را در طول هفته ارزان تر ارائه می کنند در حالی که قیمت ها می توانند در طول آخر هفته به شدت افزایش یابد. در مورد بلیط هواپیما هم همینطور است.

همچنین به جای رزرو هتل برای تعطیلات (کریسمس، نوروز و غیره) و فصل های شلوغی سفر، بهتر است در فصل های خلوت تر و به اصلاح Low season سفر کرده و برای آن زمان اتاق رزرو کنید. در اینصورت گاهی اوقات می توانید شاهد تفاوت های چشمگیری در قیمت هتل ها باشید. 

نکته دوم – نسبت به روزی که هتل را رزرو می کنید سخت گیر نباشید

Castaways Resort on Phu Quoc, Vietnam.jpg

علاوه بر اهمیت بازه زمانی در رزرویک  هتل، اینکه بتوانید نسبت به روزی که در هفته اقدام به رزرو هتل می کنید هم انعطاف به خرج دهید، برای شما یک مزیت دیگر محسوب میشود. اگر می خواهید در یک هتل اقامت کنید، که برای مثال یک هتل با محوریت کاری و تجاری است، بهتر است آن را برای تعطیلات آخر هفته رزرو کنید. 

نکته سوم – به طول سفر خود توجه کنید 

A room of the Anantara Riverside in Bangkok, Thailand

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام رزرو هتل باید در خاطر داشته باشید طول زمان سفر است. نرخ اتاق معمولا یکسان است، اما برخی از هتل ها یا وب سایت های رزرو هتل تخفیف های ویژه ای ارائه می دهند. برای مثال، شما برای 4 شب اقامت یک اتاق را رزرو می کنید، اما تنها هزینه 3 شب اقامت را می پردازید و یا چیزی شبیه به این. 

در این صورت می توانید مدت طولانی تری در هتل بمانید، اما در عین حال هم نیازی به پرداخت کامل هزینه ندارید و می توانید بخشی از هزینه اقامت تان را پس انداز کنید. 

نکته چهارم –  از تخفیف ها و پیشنهادات ویژه سایتهای رزرو هتل استفاده کنید

The impressive Marina Bay Sands Hotel in Singapore

لازم نیست به طور معمول هتل را آنلاین رزرو کنید تا مشمول این تخفیف ها شوید، اگر برای اولین بار است که در وب سایت های رزرو هتل ثبت نام می کنید نیز این پیشنهادات ویژه به شما تعلق می گیرد. این فرایند ثبت نام باعث می شود بتوانید به تخفیف ها، برنامه های جوایز مربوط به وفاداری مشتریان که در زمان دریافت واچر هتل، بروزرسانی ها یا نوتیفیکیشن های هتل در اختیارتان قرار می گیرد، دسترسی پیدا کنید. 

نکته پنجم – نظرات سایر مشتریان هتل ها را با دقت بخوانید 

The Taaras Beach & Spa Resort on Redang in Malaysia

در وب سایت های رزرو هتل همیشه نظرات کاربران دیگر وجود دارد. بدون شک شما باید این نظرات را بخوانید. البته به تاریخ ثبت نظر هم توجه داشته باشید چون اگر یک نظر مربوط به دو یا سه سال پیش باشد، خیلی به شما کمک نخواهد کرد. ممکن است در طول این مدت تغییرات زیادی اتفاق افتاده باشد. 

علاوه بر این، شما همچنین می توانید هتل مورد نظر خود را در وبسایت TripAdvisor جستجو کرده  و نظرات کاربران را در مورد هتل بخوانید. به این ترتیب شما می توانید یک دیدگاه کلی خوبی از آنچه هتل واقعا ارائه می دهد و مزایا و معایب احتمالی آن بدست آورید. 

نکته ششم – به موقعیت هتل توجه کنید 

The swimming pool of the Qunci Villas Resorts on Lombok

وقتی که هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید، حتما نگاهی به موقعیت آن روی نقشه بیندازید. 

اگر در یک شهر بزرگ هتلی رزرو کنید، شاید بهتر باشد به نزدیکی سیستم حمل و نقل عمومی به هتل تان توجه کنید. در این صورت می توانید برای گشت و گذار درون شهری به راحتی و با سرعت بیشتری جابجا شوید. 

آیا شما در تعطیلات کنار ساحل بسر می برید؟ بنابراین می توانید بدنبال این باشید که آیا هتل تان دقیقا روبروی ساحل واقع شده یا نه، زیرا توضیح "نزدیک ساحل" الزاما به این معنی نیست که هتل دقیقا در مجاورت ساحل قرار گرفته است. اگر به دنبال یک هتل آرام و ساکت هستید، دنبال گزینه هایی که نزدیک به کلوب های شبانه هستند نروید. خیلی اوقات این اطلاعات را می توانید از توی گوگل مپ بدست آورید.